Медициналық сақтандыру жүйесінде болмауыңыздың алты себебі

528

Егер сіз Әлеуметтік медициналық сақтандыру қорына үнемі жарналар енгізіп отырсаңыз, бірақ egov-дағы жағдайды тексергенде, телеграмм бот  «сақтандырылмаған» деп  көрсеткен болса, онда сіз оны анықтап, себебін білуіңіз керек. Біз олардың ең жиі кездесетін себептері туралы айтып береміз.

Бірінші себеп. Қазақстандықтардың көпшілігі жеңілдікті кезеңді 1 шілдеге дейін төлемдерді төлеуден босату ретінде қабылдап, төлеуді тоқтатты. Ал жеңілдікті кезең халықтың осы тұста МӘМС жүйесіндегі мәртебесін оңай анықтай алуы үшін арнайы жасалды.

Нәтижесінде, алғашқы алты айда төленбеген немесе ішінара төленген болуы мүмкін, ал МӘМС пакетіндегі медициналық көмек осы кезеңде барлығына тегін қол жетімді болды.  

Не істеу керек? Алдымен айларға бөлінген өз төлемдеріңіздің үзіндісін алу қажет. Егер Сіз жеке кәсіпкер, АҚС шарты бойынша қызметкер, өзін-өзі жұмыспен қамтыған немесе дербес төлеуші болсаңыз, онда сізде 2020 жылдың 1 қаңтарынан бастап  8 айға жарналар төленуі керек.  Егер сіз жалдамалы жұмысшы болсаңыз, соңғы 12 айда аударымдар болуы қажет. Егер бір немесе бірнеше ай ішінде аударымдар болмаса, төлем жасалмаған ай үшін төлеу керек немесе жұмыс берушіңізге барып, бар қарызды өтеуді сұрау керек. Естеріңізге сала кетейік, жарналарды уақтылы төлемейтін ЖК мен жұмыс берушілер үшін әрбір мерзімі өткен күн үшін, төлем күнін қоса алғанда, берешек сомасының 1,25% мөлшерінде айыппұлдар мен өсімпұлдар қарастырылған. Егер жарналар мен аударымдар бойынша олқылықтар болмаса, Әлеуметтік медициналық сақтандыру қорына 1406 нөмірі бойынша хабарласу немесе телеграмм ботта  сұрау қалдыру қажет. Сіздің өтінішіңіз жеке қаралады.

Екінші себеп. 42,5 мың теңге біржолғы көмек төлеуге байланысты қазақстандықтардың көпшілігі сәуір-мамыр айларында бірыңғай жиынтық төлемді төлей бастады, осылайша өзін-өзі жұмыспен қамтыған азаматтар санатына жатқызылды. Айта кетейік, 2 626 теңгенің тек 40% – ы немесе 1,1 мың теңгесі міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыруға жұмсалады, қалғандары мемлекеттік әлеуметтік сақтандыру қоры( МӘСҚ), зейнетақы қоры мен салық төлемі арасында бөлінеді.

БЖТ міндетті төлемдермен, оның ішінде бюджетке байланысты төрт мәселені бірден шешсе де, көптеген адамдар оны төлеуді жалғастырмауды жөн көрді. Сонымен бірге, «бір реттік» төлеушілердің көпшілігі бұл төлем оларға алдын-ала бір жыл үшін сақтандыру мәртебесін беретініне сенімді. Бұл олай емес. Бірыңғай жиынтық төлемді ай сайын және тұрақты, үзіліссіз төлеу қажет. Егер сіз осы сегіз ай ішінде тек бір рет немесе екі рет төлесеңіз, оны Қор қарыз ретінде қарастырады.

Не істеу керек? Алдыңғы айлар үшін жарналарды төлеу жүргізілетін кезеңді көрсете отырып, дербес төлеуші ретінде 2125 теңге мөлшерінде жеке төлемдермен төлеу қажет. Сіз «Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясының банктік шотына қолма-қол ақшамен де, банктік аударым арқылы да екінші деңгейдегі банктердің немесе «Қазпошта» бөлімшелерінің кассалары арқылы, сондай-ақ Qiwi және Kassa 24 терминалдары, Халық банкінің терминалдары және Kaspi.kz мобильдік қосымшасы арқылы төлей аласыз. ЕДБ кассалары арқылы төлеу үшін деректемелерді ӘМСҚ www.fms.kz. сайтынан білуге болады.

Үшінші себеп. Карантиндік шараларға байланысты жұмыс беруші қызметкерлерді жалақысыз демалысқа уақытша босату туралы шешім қабылдады, сонымен бірге міндетті медициналық сақтандыру бойынша аударымдарды тоқтатты. Айтар болсақ, бүгінгі күні шамамен 4,5 миллион адам жарналарды өз бетінше төлемейді, олар үшін жұмыс беруші жасайды. 

Не істеу керек? Естеріңізге сала кетейік, 20 сәуірден бастап ірі бизнес өз қызметкерлері үшін 1 шілдеге дейін, шағын және орта бизнес 1 қазанға дейін 29 қызмет бағыты бойынша аударымдар төлеуден толық босатылды. Осы кәсіпорындардың қызметкерлері олар үшін аударымдар түскеніне немесе түспегеніне қарамастан, осы кезеңге дейін сақтандырылған болып саналады.

Егер сіз міндетті медициналық сақтандыру төлемдерінен босатылған компанияда 1 қазанға дейін жұмыс жасасаңыз да, өзіңіздің сақтандырылушы мәртебеңіз жоқтығын білсеңіз, Qoldau 24/7 мобильді қосымшасын жүктеп алуыңыз керек, «ШОБ қызметкерлері үшін» қосымша бетін ашып, ұйымыңыздың БСН көрсетіңіз,  лауазымға тағайындау туралы бұйрықты жүктеп, сұраныс жіберіңіз. Ол 30 минут ішінде өңделеді. Егер МКК деректері бойынша БСН МӘМС төлеуден босатылғандар тізіміне енсе, онда азаматқа 1 күнтізбелік айға сақтандырылған мәртебесі беріледі. Осы уақыт ішінде оның жұмыс берушісі тізімді жаңартуы керек. Ол үшін сіз Мемлекеттік кірістер комитетінің веб-сайтына кіріп, арнайы сілтемені немесе www.msb.fms.kz сілтемесін қарап, ЭЦҚ қолдана отырып, өз қызметкерлеріңіздің деректерін жүктеуіңіз қажет. Атап айтқанда, тізімдерді ай сайын жаңартып отыру керек.

 Төртінші себеп. Сіз жұмыссыз қалдыңыз және МӘМС үшін жарна төлеуге еш мүмкіндігіңіз жоқ.

Не істеу керек? Естеріңізге сала кетейік, мемлекет МӘМС жүйесінің негізгі қағидатын ұстанады, бұл ынтымақтастық болып табылады және халықтың әлеуметтік әлсіз топтарынан 11 миллион азаматқа аударымдар жасайды. Бұл азаматтардың 15 жеңілдік санаты, оның ішінде балалар, студенттер, көп балалы аналар, жүкті әйелдер және жұмыссыздар. Сондықтан, егер сіз жұмыссыз қалсаңыз және қазіргі уақытта ӘМСҚ-ға жарна төлей алмасаңыз, жергілікті атқарушы органның жанындағы жұмыспен қамту орталығында ресми түрде тіркелуіңіз керек. Сіздің мәртебеңіз келесі айдан бастап автоматты түрде «сақтандырылған» болып өзгереді.  

Бесінші себеп. Сіз азаматтардың 15 жеңілдік санаттарының біріне жатасыз, бірақ бұл туралы білмейсіз. Сіз біраз уақыт жарналар төлейсіз, содан кейін объективті себептермен тоқтатасыз. Мемлекет сіз үшін жарналарды төлей алмайды, өйткені сіздің мәртебеңіз автоматты түрде тәуелсіз төлеуші немесе өзін-өзі жұмыспен қамтыған адам болып өзгерді.

Не істеу керек? Сіз өзіңіздің медициналық ұйымыңыздың Пациентті қолдау қызметіне жүгінуіңіз керек, онда қызметкерлер әр жағдайда маршрутты жеке түсіндіреді. Сондай-ақ, Qoldau 24 \ 7 мобильді қосымшасы арқылы өтініш қалдыруға, 1406 медициналық сақтандыру қорының байланыс орталығына немесе өз өңіріңіздегі  Қордың  филиалына қоңырау шалуға болады.

Алтыншы себеп. Жарналар мен аударымдарды төлеу кезінде қате көрсетілген деректер, не жеткіліксіз сома.

Не істеу керек? Сіз «Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясына хабарласып, төлем туралы түбіртек ұсынуыңыз керек. Содан кейін қаражатты қайтаруға өтініш жазыңыз және қарызға рұқсат берілген айлар үшін жарналарды қайта төлеңіз.

Есіңізде болсын, егер сіз сақтандырылмаған болсаңыз да, сіз мемлекет кепілдік берген тегін медициналық көмек пакетінде медициналық көмекке құқығыңыз бар. Учаскелік дәрігер, педиатр, жалпы практика дәрігері мамандарының қабылдауы, дәрігерді үйге шақыру, жедел жәрдем, емхана мен стационар деңгейіндегі шұғыл көмек, әлеуметтік маңызы бар, жұқпалы ауруларды, онкологиялық ауруларды емдеу осы пакетке кіреді және сақтандырылған мәртебесіне қарамастан барлығына көрсетіледі.

Шесть причин, почему вы оказались вне системы медстрахования

Если вы исправно вносили взносы в Фонд социального медицинского страхования, но при проверке статуса на egov, телеграмм бот вдруг выдал вам «не застрахован», нужно разобраться и выяснить причину. Рассказываем, о самых частых из них.

Первая причина. Большинство казахстанцев восприняли льготный период до 1 июля, как освобождение от уплаты платежей, и перестали платить. Тогда как льготный период был сделан специально для того, что население смогло спокойно в этот период определиться со статусом в системе ОСМС.

В результате, первые шесть месяцев могли оказаться неуплаченными или частично уплаченными, в то время, как медицинская помощь в пакете ОСМС весь этот период была доступна всем бесплатно.  

Что делать? Для начала необходимо получить выписку своих платежей с разбивкой по месяцам. Если Вы являетесь индивидуальным предпринимателем, работником по договору ГПХ, самозанятым или самостоятельным плательщиком, то у вас должны быть уплачены взносы за 8 месяцев, начиная с 1 января 2020 года. Если вы являетесь наемным работником, у вас должны быть отчисления за последние 12 месяцев. В случае, если за один или несколько месяцев отчислений не было, необходимо либо оплатить за тот месяц, где не было уплаты, либо обратиться к своему работодателю и попросить погасить имеющуюся задолженность. Напомним, что для ИП и работодателей, которые не оплачивают своевременно взносы, предусмотрены штрафы и пени в размере 1,25% от суммы задолженности за каждый просроченный день, включая день оплаты.

Если же пробелов по взносам и отчислениям нет, необходимо обратиться в Фонд социального медицинского страхования по номеру 1406 или оставить запрос в телеграмм боте. Ваше обращение будет рассмотрено индивидуально.

Вторая причина. В связи с выплатой единовременной помощи в 42,5 тыс.  тенге большинство казахстанцев начали в апреле – мае платить единый совокупный платеж (ЕСП) , тем самым определив себя к категории самозанятых граждан. К слову, из 2 626 тенге, только 40%, или 1,1 тыс. тенге идут на обязательное социальное медицинское страхование, остальные распределяются между государственным фондом социального страхования (ГФСС), пенсионным фондом и налоговым платежом.

Несмотря на то, что ЕСП решает сразу четыре вопроса, связанных с обязательными платежами, в том числе в бюджет, многие предпочли не продолжать его уплату. При этом большинство «разовых» плательщиков уверены, что этот платеж обеспечивает им статус застрахованности на год вперед. Это не так. Единый совокупный платеж необходимо платить ежемесячно и регулярно, без перерывов. Если так получилось, что за эти восемь месяцев вы оплатили только один раз или дважды, это расценивается Фондом, как задолженность.

Что делать? Необходимо оплатить взносы за предыдущие месяцы отдельными платежами как самостоятельный плательщик в размере 2125 тенге, указывая период, за который производится уплата. Оплатить можно как наличными, так и безналичным платежом на банковский счёт Государственной корпорации «Правительство для граждан» через кассы банков второго уровня или отделения Казпочты, а также через терминалы Qiwi и Kassa 24, терминалы Народного банка и мобильное приложение Kaspi.kz. Реквизиты для оплаты через кассы БВУ можно узнать на сайте ФСМС www.fms.kz.

Третья причина. Работодатель в связи с карантинными мерами принял решение временно отпустить сотрудников в отпуск без содержания и перестал при этом платить отчисления за ОСМС. К слову, на сегодняшний день примерно 4,5 миллиона человек не платят взносы самостоятельно, за них это делает работодатель. 

Что делать? Напомним, что с 20 апреля крупный бизнес был полностью освобожден от уплаты отчислений за своих сотрудников до 1 июля, малый и средний бизнес до 1 октября по 29 направлениям деятельности. Сотрудники этих предприятий считаются застрахованными до этого периода, вне зависимости от того поступали за них отчисления или нет.

Если вы обнаружили, что у вас нет статуса застрахованного, несмотря на то, что вы работаете на предприятие, которое освобождено от уплаты ОСМС до 1 октября, нужно скачать мобильное приложение Qoldau 24/7, открыть вкладку «для сотрудников МСБ», указать БИН вашей организации, загрузить приказ о назначении на должность и отправить запрос. Он будет обработан в течение 30 минут. Если БИН по данным КГД входит в список освобождённых от уплаты ОСМС, то гражданину предоставляют статус застрахованного на 1 календарный месяц. В течение этого времени, его работодатель должен актуализировать список. Для этого нужно зайти на сайт Комитета государственных доходов, пройти по специальной ссылке, или по ссылке www.msb.fms.kz  и с помощью ЭЦП загрузить данные своих сотрудников. К слову, списки нужно актуализировать ежемесячно.

 Четвертая причина. Вы остались без работы и вам нечем платить взносы за ОСМС.

Что делать? Напомним, что государство придерживается основного принципа системы ОСМС, которая заключается в солидарности, и производит отчисления за 11 млн граждан из социально-уязвимых слоев населения. Это 15 льготных категорий граждан, в числе которых дети, студенты, многодетные матери, беременные женщины и безработные. Поэтому, если вы остались без работы и не можете на данный момент оплачивать взносы в ФСМС, вам необходимо официально зарегистрироваться в качестве такового в центре занятости при местном исполнительном органе. Ваш статус со следующего месяца автоматически поменяется на «застрахован».  

Пятая причина. Вы относитесь к одной из 15 льготных категорий граждан, но не знаете об этом. Выплачиваете какое-то время взносы, а потом, по объективным причинам, перестаете. Государство не сможет платить за вас отчисления, так как ваш статус автоматически изменился на самостоятельного плательщика или самозанятого.

Что делать? Нужно обратиться в службу поддержки пациента вашей медорганизации, где сотрудники в каждом отдельном случае индивидуально разъяснят маршрут. Также можно оставить обращение через мобильное приложение Qoldau 24\7, позвонить в контакт-центр Фонда медстрахования 1406, либо в филиал фонда своего региона.

Шестая причина. Неверно указанные данные при уплате взносов и отчислений, либо недостаточная сумма.

Что делать?
Необходимо обратиться в Госкорпорацию «Правительство для граждан» и предоставить квитанции или чеки об оплате.После чего написать заявление о возврате средств и заново оплатить взносы за те месяцы, где была допущена задолженность.

И помните, даже если вы не застрахованы, вы имеете право на медицинскую помощь в пакете бесплатной медицинской помощи, гарантированной государством. Приемы специалистов участкового врача, педиатра, врача общей практики, вызов врача на дом, скорая помощь, экстренная помощь на уровне поликлиники и стационаров, лечение социально-значимых, инфекционных заболеваний, онкозаболеваний входят в этот пакет и оказываются всем вне зависимости от статуса застрахованности.